Onluk-Birlik Oyunları |
|
MALZEMELER | Geçirmeli Küpler |
DÜZEY | 6-8 Yaş |
KAZANIMLAR | · Zihinden toplama işlemi yapar.
· Doğal sayılarda zihinden çıkarma işlemi yapar. · Nesne sayısı 100’e kadar (100 dâhil) olan bir topluluktaki nesnelerin sayısını belirler ve bu sayıyı ra-kamlarla yazar. · Nesne sayısı 100’den az olan bir çokluğu model kullanarak onluk ve birlik gruplara ayırır, sayı ile ifade eder.a) Aşamalı olarak önce 20 içinde çalışmalar yapılır.b) Deste ve düzine örneklerle açıklanır. |
UYGULANIŞ |
Öğretmen oyuna başlarken öğrencinin materyali tanıması için 10-15 dakika zaman tanır. Öğrenci materyali tanısın, şekiller yapsın. Sonrasında küpler onar onar yan yana dizilir ve öğrenciden de aynı işlemin yapılması istenir. Küpler ile 3+5,9+4, 6+6,8+9,10+10 işlemleri yaptıktan sonra çocuğun seviyesine göre toplama işlemi yaptırmaya devam edilir. Daha sonra örneğin 10+5 işlemini yaparken 10 bir yerde 5 bir yerde durur. Bir araya gelince 15 olduğunu ve 15 için bir tane 10’a bir tane 5’e ihtiyacımız olduğu söylenir. 6+3 işlemi yapılır ve 6+3’ün 1 tane 10 etmediğini görmesi sağlanır. Sonra bu işlemleri arttırılır. Öğrenci onluk kelimesinin anlamının bir tane 10, 2 tane 10 olduğunu; birlik kelimesinin anlamının 1 tane 10 etmeyen birlikler olduğunu fark eder. |
ÖĞRETMENE
NOTLAR |
Amaç öğrencinin oyun oynarken bir şeyleri öğrenmesidir. Özellikle 3-12 yaş arası çocuklar doğrudan ve soyut öğretime açık değillerdir. Bu sebep ile olabildiğince oyundan yararlanılmalıdır. |
Kar. Ve Değ.Uzm.
Sınıf Öğretmeni
Pelin TOPUZ