ONLUK-BİRLİK OYUNU

 Onluk-Birlik Oyunları

MALZEMELER Geçirmeli Küpler
DÜZEY 6-8 Yaş
KAZANIMLAR · Zihinden toplama işlemi yapar.

·  Doğal sayılarda zihinden çıkarma işlemi yapar.

·  Nesne sayısı 100’e kadar (100 dâhil) olan bir topluluktaki nesnelerin sayısını belirler ve bu sayıyı ra-kamlarla yazar.

·  Nesne sayısı 100’den az olan bir çokluğu model kullanarak onluk ve birlik gruplara ayırır, sayı ile ifade eder.a) Aşamalı olarak önce 20 içinde çalışmalar yapılır.b) Deste ve düzine örneklerle açıklanır.

 

UYGULANIŞ

Öğretmen oyuna başlarken öğrencinin materyali tanıması için 10-15 dakika zaman tanır. Öğrenci materyali tanısın, şekiller yapsın. Sonrasında küpler onar onar yan yana dizilir ve öğrenciden de aynı işlemin yapılması istenir. Küpler ile  3+5,9+4, 6+6,8+9,10+10 işlemleri yaptıktan sonra çocuğun seviyesine göre toplama işlemi yaptırmaya devam edilir. Daha sonra örneğin 10+5 işlemini yaparken 10 bir yerde 5 bir yerde durur. Bir araya gelince 15 olduğunu ve 15 için bir tane 10’a bir tane 5’e ihtiyacımız olduğu söylenir. 6+3 işlemi yapılır ve 6+3’ün 1 tane 10 etmediğini görmesi sağlanır. Sonra bu işlemleri arttırılır. Öğrenci onluk kelimesinin anlamının bir tane 10, 2 tane 10 olduğunu; birlik kelimesinin anlamının  1 tane 10 etmeyen birlikler olduğunu fark eder.
ÖĞRETMENE

NOTLAR

Amaç öğrencinin oyun oynarken bir şeyleri öğrenmesidir. Özellikle 3-12 yaş arası çocuklar doğrudan ve soyut öğretime açık değillerdir. Bu sebep ile olabildiğince oyundan yararlanılmalıdır.

Kar. Ve Değ.Uzm.

Sınıf Öğretmeni

Pelin TOPUZ

Yorum bırakın